ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Βραβείο Πρωτότυπης Δημιουργίας για τους μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών

 

e-Radio

eSafety

e-Twinning

 

Δύο Κόσμοι Ένας Κρύσταλλος

Η ώρα του Κώδικα 2015

Διαγωνισμός "Νερό & Ενέργεια"


Το 3ο Δημοτικό Σερρών στον ΑΡΗ !

 

 

Σχολική Βιβλιοθήκη

 

BLOGS ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Έξυπνα αλεπουδάκια

Κλιματική Αλλαγή

Τάξη Γ1

Περί Οσπρίων..

Τάξη Γ2

Πληροφορική

A2 Blog

Δ2 Blog

«Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων»

http://2.bp.blogspot.com/-mQqZFccPS58/VH142A--tFI/AAAAAAAAADE/pUfmqndEPOg/s1600/peers.gif

  • Τι είναι η σχολική διαμεσολάβηση;

Είναι μια διαδικασία, μέσα από την οποία οι συγκρούσεις, καυγάδες και οχλήσεις μεταξύ των μαθητών επιδιώκεται να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και αλληλοσεβασμού, με τη συνδρομή επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και μαθητών – μεσολαβητών που βοηθούν, ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή ο ένας τον άλλον. Στόχος είναι η επίτευξη μιας κοινά αποδεκτής συμφωνίας από τα αντιμαχόμενα μέρη, ώστε να μην επαναληφθεί η δύσκολη συμπεριφορά στο μέλλον

 

  • Ρόλος των διαμεσολαβητών:

Μαθητές της ίδια περίπου ηλικίας διευκολύνουν την επίλυση προβλημάτων και συγκρούσεων μεταξύ δύο ατόμων ή ομάδων μέσα σε κλίμα αλληλοσεβασμού. Η διαδικασία γίνεται ακολουθώντας συγκεκριμένες μεθόδους που αποσκοπούν στην αυτοδέσμευση των μερών στη μη επανάληψη σχετικών συμπεριφορών. Η ομάδα των διαμεσολαβητών, που έχει ειδικά εκπαιδευτεί, εργάζεται προς την αποφυγή της τακτικής των αλληλοκατηγοριών προς μια επιτυχημένη και κοινώς αποδεκτή και από τις δύο μεριές λύση, ώστε να αποφευχθούν περεταίρω προβλήματα

  • Ποιος διενεργεί τη διαμεσολάβηση;

Υπεύθυνοι είναι οι ειδικά επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι αρχικά υποδέχονται το αίτημα των ενδιαφερόμενων – εμπλεκόμενων μαθητών. Στη συνέχεια αναλαμβάνουν οι εκπαιδευμένοι μαθητές - διαμεσολαβητές, πάντα υπό τη διακριτική παρουσία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι ακούν με προσοχή τα δύο μέρη και επιδιώκουν την επίτευξη κοινά αποδεκτής λύσης

Δεν είναι ρόλος - ευθύνη των διαμεσολαβητών να παρεμβαίνουν σε όποια διένεξη, πρόβλημα ή περιστατικό βίας λαμβάνει χώρα στην αυλή, στη τάξη, μέσα ή έξω από το σχολείο. Ο ρόλος τους είναι συγκεκριμένος και με συγκεκριμένες διαδικασίες.

Ένας μαθητής (θύτης ή θύμα) όταν θέλει να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα της διαμεσολάβησης απευθύνεται πρώτα στον Συντονιστή Εκπαιδευτικό και αυτός στη συνέχεια τον φέρνει σε επαφή με δύο διαμεσολαβητές. Ποτέ δεν πάει ο μαθητής απευθείας στους διαμεσολαβητές και ποτέ αυτοί δεν αναλαμβάνουν διαμεσολάβηση χωρίς την γνώση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού. Αν ένας μαθητής απευθυνθεί πρώτα σε διαμεσολαβητή αυτός τον παραπέμπει στον Συντονιστή Εκπαιδευτικό.

 

  • Τα είδη των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται

  • Φήμες και κουτσομπολιά

  • Προβλήματα στις σχέσεις

  • Παρενόχληση

  • Καυγάδες / τσακωμοί

  • Κοινωνικός αποκλεισμός

  • Κοροϊδίες

  • Καθημερινές μικροσυγκρούσεις

  • Θέματα που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, σωματική και ψυχολογική, καθώς και παράβαση των κανόνων του σχολείου δεν αντιμετωπίζονται από τους διαμεσολαβητές

  • Πως επιλέγονται οι μαθητές διαμεσολαβητές;

Τρεις είναι οι βασικοί τρόποι επιλογής των διαμεσολαβητών:

α) αυτό-πρόταση, δηλαδή εθελοντική προσφορά του μαθητή,

β) επιλογή από τους συνομηλίκους, δηλαδή ψηφοφορία για την ανάδειξη των διαμεσολαβητών και

γ) επιλογή από τους εκπαιδευτικούς των μαθητών που θεωρούν ότι πληρούν τα κριτήρια.

Η διαδικασία επιλογής μπορεί να συνδυάζει δύο ή όλους τους τρόπους. Προτιμώνται οι 2 πρώτοι τρόποι.

  • Κύρια διαδικασία διαμεσολάβησης:

Οι αντίπαλοι συμπληρώνουν το έντυπο «Αίτημα Διαμεσολάβησης»

όπου αιτούνται δυο διαμεσολαβητές και καθορίζονται η τήρηση της εχεμύθειας και της εμπιστευτικότητας, του σεβασμού και της ισότητας.

Το έντυπο αυτό τους το δίνει ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός

 

Οι αντίπαλοι συναντιούνται με τους μεσολαβητές

για να επιβεβαιώσουν ότι μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους και δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο (φιλία, προσωπική σχέση, πρότερη διαφωνία, κ.α.)

 

Οι μεσολαβητές

  • συναντιούνται με τους αντιπάλους και εξηγούν τις εξαιρέσεις στην αρχή της εμπιστευτικότητας στην διαμεσολάβηση και μετά τους ρωτάνε αν επιθυμούν να συνεχίσουν

  • επεξηγούν τα βήματα και το ρόλο τους ως μεσολαβητές δηλαδή να ακούνε και να επικοινωνούνε αποτελεσματικά ώστ να βοηθάνε τους συμμαθητές τους να επιλύουν συγκρούσεις πριν χειροτερέψει ή χαθεί ο έλεγχος της κατάστασης

  • Ζητάνε από τους «διαφωνούντες» τυχόν ερωτήσεις ή εξηγήσεις για τη διαδικασία στην έναρξη των εργασιών

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας , οι «αντίπαλοι»

  • Συστήνονται

  • Ο καθένας με τη σειρά του λέει την ιστορία του στο διαμεσολαβητή επικεντρώνοντας στα θέματα, και όχι το ποιος έκανε τι, όσο ο άλλος επικεντρώνεται στο να ακούει χωρίς να διακόπτει

  • Αλλάζουν ρόλους και ο καθένας επαναλαμβάνει την ιστορία του άλλου για να αποδείξουν ότι καταλαβαίνουν (παρόλο που μπορεί να μην συμφωνούν ) με την άποψη του άλλου

Κατά την διάρκεια της συνεδρίας , οι διαμεσολαβητές

  • Συνοψίζουν τα γεγονότα, συναισθήματα και των δυο αντιπάλων για επαλήθευση και συμφωνία στα θέματα , συνεχίζουν με συζήτηση των θεμάτων και αναγνώριση της δυσκολίας στο χειρισμό συναισθημάτων.

  • Ζητάνε και από τους δύο αντιπάλους αν έχουν σκεφτεί καθόλου λύσεις ή τους ζητάνε να «κατεβάσουν ιδέες» . Όλες οι προτάσεις καταγράφονται και αναγνωρίζονται.

  • Ξεκινάνε τη συζήτηση για τις λύσεις καταλήγοντας σε αυτές στις οποίες συμφωνούν και οι δύο αντίπαλοι. Καταλήγουν στη κύρια λύση και σε μια ακόμη εναλλακτική.

Οι αντίπαλοι

  • καθορίζουν τους παράγοντες που θα επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των λύσεων

  • γράφουν ένα «συμβόλαιο» της συμφωνίας με τα δικά τους λόγια

Οι μεσολαβητές και οι αντίπαλοι

  • υπογράφουν το «συμβόλαιο»

  • αναπτύσσουν μια διαδικασία παρακολούθησης της διαδικασίας αυτής

Οι μεσολαβητές , ευχαριστούν και τους δύο για τη συνεισφορά τους και που τους άφησαν να τους βοηθήσουν.

 

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ

  • Ο κανόνας της εμπιστευτικότητας δεν ισχύει με τους εκπαιδευτικούς. Οι διαμεσολαβητές δεν κουτσομπολεύουν για τα άλλα παιδιά, αλλά θα ενημερώσουν τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για το περιεχόμενο των συναντήσεων.

  • Οι διαμεσολαβητές δεν ασχολούνται με οικογενειακά προβλήματα των μαθητών

  • Όταν υπάρχει οτιδήποτε που παραβαίνει τους κανόνες τους σχολείου πρέπει να ενημερωθεί ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός αμέσως.

  • Οι διαμεσολαβητές δεν πρέπει να έχουν σωματική επαφή με τους αντιπάλους, ούτε για να τους χωρίσουν στον καβγά , ούτε για να τους παρηγορήσουν.

  • Ένας εκπαιδευτικός πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμος για τους μεσολαβητές

 

Όμιλος Ρομποτικής

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFkvbKdpanimnZDRkns_ZOtUUd1LLvIuFo3GgpHBFhD5JRKMN55A

British Council

European School Radio

Comenius

Πάμε για νέο ρεκόρ Guinnes με τον σεφ Jamie Oliver

Μικροί Μηχανικοί

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

INSPIRING SCIENCE

Δωρίστε στο 3ο Δημοτικό τον παλιό σας υπολογιστή.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

-------------------------

 

-------------------------

Saferinternet

 

8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Μικρός Αναγνώστης