Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία υιοθετήθηκε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989. Επίσης στις 11 Δεκεμβρίου γιορτάζεται η «Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού», ημέρα κατά την οποία πριν από 70  χρόνια γεννήθηκε η UNICEF (11 Δεκεμβρίου 1946) για να βοηθήσει τα παιδιά της κατεστραμμένης από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο Ευρώπης.  

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι το πιο γνωστό και αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός από τις ΗΠΑ και τη Σομαλία. Η Ελλάδα επικύρωσε τη Σύμβαση στις 2 Δεκεμβρίου 1992. Η Σύμβαση έχει 54 άρθρα, τα οποία χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: Δικαιώματα Επιβίωσης, Δικαιώματα Ανάπτυξης, Δικαιώματα Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.

Παρόλο που έχουν υπογραφεί διάφορα διεθνή κείμενα που αφορούν την προστασία των παιδιών εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται τη βασική σχολική εκπαίδευση, εκατοντάδες χιλιάδες βρίσκονται σε πολέμους, δεκάδες χιλιάδες μένουν ορφανά ή πεθαίνουν από αρρώστιες που θα μπορούσαν να γιατρευτούν. Τα στοιχεία και οι αριθμοί δείχνουν ότι υπάρχει πολύς δρόμος να γίνει ακόμη, ώστε όλα τα παιδιά να χαίρονται ανθρώπινες συνθήκες ζωής.

Η φετινή αφίσα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας, που έγινε από τους μαθητές της Β΄τάξης με το μαθηματικό παιχνίδι τάνγκραμ, συνδυάζει το μήνυμα για το δικαίωμα των παιδιών και στην μόρφωση, αλλά και στο παιχνίδι.

 

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος στην Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 4-10 Οκτωβρίου με διάφορες δράσεις

Α. Συμμετοχή στο eTwinning έργο Apollo 11 mission : Save The Earth Movement ( STEM )

Β. Παρουσίαση με τίτλο «Το ηλιακό μας σύστημα και η γαλαξιακή μας γειτονιά» από τον κ. Χαράλαμπο Δαυίδ, υπεύθυνο τεχνολόγο της Αστροπύλης Σερρών.

Γ. Ζωγραφική με διάφορες τεχνικές σε συνεργασία και με τον κ. Στέλιο Διαμαντάκη, δάσκαλο Εικαστικών

Δ. Ανάγνωση βιβλίων για το διάστημα

Ε. Εκτόξευση «πυραύλων με ξίδι και σόδα»

Mε πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, η 26η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών από το 2001.

  • Στην Ευρώπη, σήμερα, μιλιούνται 200 περίπου γλώσσες και διάλεκτοι.
  • Οι πιο διαδεδομένες γλώσσες μεταξύ των Ευρωπαίων είναι τα Aγγλικά (34%), τα Γερμανικά (12%)και τα Γαλλικά (11%).
  • Οι πιο γλωσσομαθείς στην Ευρώπη είναι οι Λουξεμβούργιοι, (99%), οι Λετονοί (93%) και οι Μαλτέζοι (93%). 
  • Ένας στους δύο Έλληνες (49%) μπορεί να συνεννοηθεί σε τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.
  • Το 44% των Ελλήνων έχει ως δεύτερη γλώσσα τα Αγγλικά, το 8% τα Γαλλικά και τα Γερμανικά και το 3% τα Ιταλικά.
  • Οι πιο γλωσσομαθείς είναι οι μαθητές, καθώς οκτώ στους δέκα γνωρίζουν μία τουλάχιστον ξένη γλώσσα.

 Στο σχολείο μας, η κυρία Ρούλα Ιασονίδου, δασκάλα Γαλλικών, μίλησε στα παιδιά για τη σημασία της Ημέρας και έδωσε την έμπνευση στους μαθητές για τη δημιουργία αφισών, με θέμα τις ευρωπαϊκές γλώσσες.

Η Διεθνής Ημέρα Δημοκρατίας καθιερώθηκε από το 1997 να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου.

Στις 21 Μαΐου οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης επισκέφτηκαν το Εθνικό Στάδιο Σερρών και συμμετείχαν σε μια δράση orienteering στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Προσανατολισμού, που οργανώθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων, το 4ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας, τις Διευθύνσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων και άλλους φορείς. 

Ο Αγωνιστικός Προσανατολισμός – orienteering - είναι ένα αγώνισμα παγκόσμια δημοφιλές. Έχει τις ρίζες του στη Σκανδιναβία και συγκεκριμένα στις στρατιωτικές σχόλες της Σουηδίας και το μακρινό 1886.
Σταδιακά μετατράπηκε σε ένα συναρπαστικό αγώνισμα.  Στόχος του κάθε αγωνιζόμενου είναι να διατρέξει μία άγνωστη περιοχή με τη βοήθεια ειδικού χάρτη και πυξίδας στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Κατά τη διάρκεια της πορείας του οφείλει να προσεγγίσει με διαδοχική σειρά έναν αριθμό διάσπαρτων στην περιοχή σημείων ελέγχου που είναι σηματοδοτημένα με χαρακτηριστικά σημαιάκια. 
Το αγώνισμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, περιπετειώδες και απαιτητικό σωματικά και πνευματικά. Είναι όμως παράλληλα ιδανικός τρόπος ψυχαγωγίας και εκγύμνασης. Ολοκληρώνοντας κάποιος μία διαδρομή νιώθει τη χαρά της έρευνας, της ανακάλυψης, βιώνει μια μικρή περιπέτεια.
 
 
Οι μαθητές/τριες διαθέτοντας καλή φυσική κατάσταση, πνευματικές δεξιότητες σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών, επίλυσης προβλημάτων και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων κατάφεραν να κάνουν πολύ καλούς χρόνους και το σημαντικότερο ... διασκέδασαν.